Dette er en slags motsatt gjemmelek. Her går én og gjemmer seg, og resten
står og teller til 100. Når gjengen som står og teller har talt ferdig, så skal alle
gå og lete etter den ene. Det er ikke lov å lete sammen. Når noen finner den
gjemte, skal de ikke røpe at de har funnet vedkommende, men stille eller
legge seg ved siden av den ene, slik at alle til slutt ligger som sardiner i
boks. Målet er å ikke være den siste til å finne de som har gjemt seg.
Håndboka
Lek